Pages

19 Ocak 2012 Perşembe

Blog heyecani :)

Nerden baslamali, nasil baslamali bilmiyorum.  Uzun zamandir dusunuyordum bu blogu hayata gecirmeyi ama bir turlu cesaret edememistim nedense. Dun bir anlik heyecan ve cesaretle oturdum bilgisayarimin basina, isteydim ama bos zamanim vardi hani :), oyle mi oluyor boyle mi yapiliyor derken Hayat Guzel'i hayata gecirdim.  Henuz cok acemiyim, bloggerlik hakkinda da cok fazla sey bilmiyorum ama zamanla ogrenecegime ve cok da keyif alacagima eminim. Unutmadan, guzel arkadaslarim Yesim'e, http://yesocaninmutlulukadasi.blogspot.com/bana yol gosterdigi icin; Ipek'e de onun blogunun, http://hepyesil.blogspot.com/, bana verdigi cesaretten dolayi tesekkur etmek istiyorum.

Eh, once bir kendimizi tanitalim degil mi? 

Bendeniz 1980 Izmir-Odemis dogumlu, babasi emekli asker annesi de 7/24 ev hanimi ve anneanne olan mutevazi bir ailenin ucuncu ve en kucuk cocuguyum. Babam emekli olduktan sonra memleketimize yerlestik ve ortaokul ve liseyi Odemis'te bitirdim.  Universite egitimi icin yolum Canakkale'ye dustu ve Canakkale Onsekiz Mart Universitesi Ingilizce Ogretmenligi bolumunden fena sayilmayacak bir dereceyle mezun oldum.  Okuldu, is hayatiydi derken yedi senemi orda gecirdim.  Sevdigim erkekle de orda tanistim ve evlendim.  Bahsetmeden edemeyecegim; insanin yolu Canakkale'ye bir kere dusmeyegorsun, ordan ayrilmasi biraz zor oluyor artik.  O sehir sanki seni kendisine bagliyor, hic ugrasmadan asik ediyor kendine, arkanda biraktigin zaman sevgilini ozler gibi ozluyorsun, onunlayken de huzur buluyorsun.  Hayatimin en guzel yillari da bu sevgiliyle beraber gecti iste. Cok zor oldu ayrilmam ama, kader bu ya, 2009 senesi sonunda esimin memleketine, Avustralya'ya tasindik ve iki senedir de Canberra sehrinde yasamaktayiz. Ne demisler; dogdugun yer degil doydugun yer. Esimin isi burda. Ben de ogretmenlik yapmasamda, yine de sosyal bilimlerden uzak kalmadim; bir bucuk senedir Avustralya Sosyal Bilimler Akademisinde calismaktayim. Bu aralar da cok bambaska bir heyecani tatmaktayim;  Mayis ayi sonlarina dogru minik ogluma kavusmayi bekliyorum :)) Guzel bir tanisma oldugunu varsayarak artik bloguma geciyorum izninizle.

Bu blogda neler bulacaksiniz?

Bu blog fikri aklima ilk geldiginde, yemek yapmayi cok seven biri olarak, oncelikle yemek tarifleri paylasmayi dusundum sizlerle.  Annemin tarifleri, internetten bulup denedigim ve begendigim tarifler, kendimce kesfettigim yemek pisirme ipuclari filan.  Bu yuzden de aklima hep yemek pisirmekle ilgili blog isimleri geldi. Cok yakin bir arkadasim "Sihirli Tencere" ya da "Kanatli Tava" koysana adini dedi.  Bayildim bu isimlere.  Ama sonradan iyice dusununce, paylasmak istediklerimin sadece yemek tarifleriyle sinirli olamayacagina; gezilen gorulen yerlerin, okunan kitaplarin, el sanatlarinin ve hobilerin, bazen dertlerin ve huzunlerin de bu paylasimlar arasinda yerini alacagina karar verince  tum bunlari icine alan Hayat Guzel! aklima geliverdi. Gercekten de oyle degil mi ama? Tek bir sey yasamiyoruz ki su koskoca hayatta.  Iyisiyle kotusuyle, guzeliyle cirkiniyle, acisiyla tatlisiyla bir harman degil mi hayat?  Iste ben de bu yuzden sizlerle herseyi paylasmak istiyorum ve ne olursa olsun Hayat Guzel! diyorum.

Bloguma hos geldiniz...

4 yorum :

  1. Nurdancim harika bir baslangic olmus. Yazi yazmayi cok sevmiyorum demistin ama elini atinca ne kadar hos bir giris yazisi cikarmissin ortaya bak. Oglusun da bu blog da ugur getirir insallah sana. Blog yazma konusunda sana cesaret verdiysem ne mutlu bana. Eminim okumasi cok keyifli seyler cikacaktir ortaya. Canberra ve oradaki hayatinizla ilgili yazilarini ve oralarin fotograflarini sabirsizlikla bekliyorum. Takipteyim.. California'dan sevgiler :)
    Ipek

    YanıtlaSil
  2. Ipekcim cok tesekkur ederiimm. Beni sizlerin destegi yasatacak :))

    YanıtlaSil
  3. Benim gibi acemi bir blogger bulduğuma ne kadar sevindim anlatamam:)) Ben kendimi blog dünyasında emekleme aşamasında görüyorum, henüz çok başındayım yolun. Öğrendikçe gelişip blog umu da beraberimde geliştirmeyi hedefliyorum. Sanırım siz de benim kadar acemisiniz. Farklı konular hakkında yazılan blogları okudukça her gün yeni bir şey keşfediyorum ve bundan çok keyif alıyorum. Yazmak yaşamaktır diyen bir yazar sanırım tam da bu anı tanımlamış.

    Size de bana da kolay gelsin diyelim:))

    YanıtlaSil
  4. Sana da bana da kolay gelsin Pespembe :)))

    YanıtlaSil